(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

چه گیتاری بخریم؟

در صورتی كه شما قصد خریدن یك گیتار خوب رادارید باید حتما با یك نفر آدمی كه وارد هست بروید ولی در هر صورت یك سری نكات هست كه باید در هنگام خرید گیتار به آن توجه كنید:
1- ابتدا شكل ظاهری گیتار را با دقت نگاه كنید كه تا هیچ گونه لكه و یا خوردگی و خط و تو رفتگی وجود نداشته باشد مخصوصا در قسمت دسته گیتار(جایی كه گیتار در آن قسمت كوك میشود)هیچ گونه تركی در داخل و یا خارج وجود نداشته باشد.
2-باید مطمئن بشوید كه دسته گیتار كاملا صاف است و هیچ گونه تابی در آن وجود ندارد.
3- باید توجه كنید فرتهای گیتار( میله های آهنی كه بصورت موازی در دسته گیتار قرار دارد و نتها را از هم جدا میكند) بصورت نوك تیز از طرفین بیرون زده نباشد چون ممكن است دستتان در هنگام نواختن گیتار صدمه ببیند و همینطور باید توجه كنید كه فرتها بطور كامل در دسته گیتار فرو رفته باشد.
4-باید توجه كنید كه فاصله سیم گیتار تا دسته گیتار (فرت برد) كم باشد چون اگه بیش از حد باشد شما باید نیروی بیشتری را برای اینكه نتی را گرفته متحمل شوید.
5- مطمئن شوید سیمهای گیتار بروی هیچ فرتی صدایی مانند (گز) نداشته باشد برای این كار باید شما صدای 6 سیم را بروی تمام فرت برد امتحان كنید.
6-باید مطمئن شویدكه گیتار شما دارای طنین خوبی بوده و دارای حد اكثر صدا است.
7-با پشت دست به روی تمام قسمت های صفحه صدا بزنید اگر متوجه صدایی مانند صدای گز شدید آن گیتار خراب ست و نباید خریداری شود.
8-باید توجه كنید كه تیغه پل( تیغه سفید رنگی كه در شكاف پل وارد شده و سیم گیتار بروی آن قرار دارد) كاملا عمود باشد چون در غیره اینصورت امكان شكسته شدن پل گیتار وجود دارد.
9-توجه كنید كه پل گیتار بطور كامل بروی بدنه گیتار چسبیده باشد و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد.
10- گیتارتان باید سبك باشد.دوستان عزیز این نكاتی است كه من خودم در هنگام خریدن گیتار رعایت میكنم پس باید توجه كنید كه همه این نكات در گیتار رعایت شده باشد در غیره اینصورت من به شما پیشنهاد میكنم كه از خرید آن منصرف شوید. و هیچ وقت در خرید ساز عجله نكنید.اگه مبتدی هستی و میخواهید گیتاری خریداری كنید حداقل انتخاب شما باید گیتار YAMAHA C70 باشد و برای انتخاب سیم گیتار من سیم La Bella 820 Red را به شما پیشنهاد میكنم.


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------