(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

صخره های مرجانی
در یک کنفرانس بین المللی در باره تغییرات جوی گفته شده چشم انداز وضعیت صخره های مرجانی تا آن حد نگران کننده است که برنامه هایی برای منجمد کردن نمونه هایی از مرجان های این صخره ها جهت حفظ آن برای آینده مد نظر قرار گرفته است.





در این کنفرانس که با شرکت نمایندگان 16 کشور اقتصادی مهم دنیا در کپنهاگ پایتخت دانمارک تشکیل شده، شواهد و مدارکی که پژوهشگران تهیه کرده بودند ارائه شد که نشان می داد حتی اگر مقررات سخت جدیدی برای کنترل گازهای گلخانه ای به اجرا درآید، مرجان های صخره ای دوام نخواهند آورد.


برنامه نگاهداری نمونه هایی از انواع مرجان ها در نیتروژن مایع سبب خواهد شد که چنانچه در آینده درجه حرارت هوای کره زمین با ثبات شد، بتوان این نمونه ها را به منظور تکثیر دوباره وارد دریاها کرد.
صخره های مرجانی کمتر از 25 صدم درصد بستر اقیانوس ها را تشکیل می دهد ولی برای قریب به 500 میلیون نفر در سراسر جهان منبع اصلی غذا، درآمد و نیز حفاظت سواحل است.
دانشمندان و سیاستمداران شرکت کننده در کنفرانس کپنهاگ، اذعان داشتند که میزان گازهای گلخانه ای با چنان سرعتی در حال افزایش است که بشر قدرت مقابله با از بین رفتن صخره های مرجانی را از دست می دهد و باید در فکر چاره دیگری بود.

دکتر سیمون هاردینگ از انجمن جانورشناسی لندن می گوید: " حفظ گونه های مرجانی در نیتروژن مایع تنها راه چاره برای حفظ گونه های متنوع مرجانی است. البته برای بازسازی مجدد صخره ها و آغاز روند درست کردن صخره های مرجانی باید کارهای زیادی صورت گیرد ولی در حال حاضر حفظ نمونه های مرجانی قطعا تنها راه چاره است."
بررسی های جدید نشان می دهد که یکی از مهمترین محل انباشت مرجان ها در جنوب شرق آسیا که مثلث مرجانی خوانده می شود ممکن است در اثر گرمتر شدن هوای کره زمین تا قبل از پایان قرن بیست و یکم کاملا نابود شود.



0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------