(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

مقابله با سرطان سینه

سرطان سینه
سرطان سینه بیماری است، که هیچ زنی حتی نمی خواهد راجع به آن فکر کند و شاید از جلمه بیماری های نادری است که زنان از آن وحشت بسیار دارند. در آخرین تحقیقات به عمل آمده از سوی انجمن مبارزه با سرطان آمریکا، تقریباً نیمی از زنان آمریکایی این نکته را باور دارند که به میزان 50 درصد، خود عامل پرورش این نوع سرطان هستند.




دکتر" ملانی پولکا"، رئیس بخش تحقیقات انجمن مبارزه با سرطان آمریکا در این ارتباط می گوید: به جرأت می توان گفت خطری که در این زمینه زنان را تهدید می کند، تنها 11 درصد است، اما در عین حال روش هایی وجود دارد، که این میزان را کمترمی سازد. اکنون راهکارهایی که خطر ابتلاء به سرطان سینه را به میزان50 درصد کاهش می دهد را به شما ارائه می دهیم:
1.در غذای خود میوه و سبزیجات را بگنجانید.

خوردن تعدادی فلفل سبز، یک نارنگی ، یک لیوان آب میوه، انواع میوه و سبزیجات که سرشار از آنتی اکسیدان های موسوم به کاروتنوئیدها هستند، نشان داده است که این خوردنی ها به محض ورود به بدن، اثر تمام مواد سرطان زایی که در بدن وجود دارند ، را خنثی می سازند.

2.روش آسیایی ها را پیشه خود سازید.

زنان چینی و ژاپنی نسبت به زنان دیگر، با عادات غذایی خویش، خطر ابتلا به سرطان را به میزان نصف ، کاهش داده اند . پزشکان معتقدند تنها مصرف بالای چای سبز در کشورهای آسیایی، چنین موقعیتی را برای زنان به وجود آورده است. چای سبز به میزان بسیار زیادی، دارای آنتی اکسیدان هایی به نام " پلی فنول" است، که کار مبارزه با انواع بیماری ها ، به ویژه سرطان سینه را بر عهده دارند . بنابر آزمایشات انجام شده ، این آنتی اکسیدان ها 25 بار بیشتراز ویتامین E در جوان نگاه داشتن سلولها موثر هستند.
همچنین تحقیقات جدید نشان داده است ، چای سبز، رشد غدد سرطانی را به میزان 70 درصد کاهش می دهد . برای دستیابی به منافع بی شمار این آنتی اکسیدان، کافی است در روز حداقل 4 فنجان چای سبز، میل کنید . همچنین می توانید همراه با غذا، از کپسول های گیاهی که عصاره این چای در آنها استفاده شده ، مصرف کنید. این کپسول های گیاهی با نام " تکرین" در تمامی فروشگاه های عرضه داروهای گیاهی یافت می شود.
3.معاینات پزشکی سالیانه را فراموش نکنید.

به عقیده محققین، با انجام معاینات سالیانه، پس از 40 سالگی یا زودتر، (در صورت داشتن سابقه خانوادگی)، می توان به میزان 30 درصد ، خطر ابتلا به این سرطان را کاهش داد . همچنین می توان با انجام مرتب ماموگرافی ، بیش از 60 درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش داد.

4.مصرف روزانه شیر، پنیر و حتی بستنی را افزایش دهید.

زنانی که در روز حداقل 3 لیوان شیر می نوشند، به میزان 50 درصد کمتر به این سرطان دچار می شوند. پروتئین و کلسیم موجود در شیر یا پنیر با سلولهای سرطانی مبارزه می کند.همچنین می توان کلسیم را از طریق قرص یا کپسول نیز به بدن رسانید.

5.فعالیت های ورزشی خود را افزایش دهید.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد، زنان ورزشکار 40 درصد کمتر از سایر زنان دچار سرطان سینه می شوند. پزشکان معتقدند که تداوم ورزش روزانه، در عین این که وزن را ثابت نگاه می دارد، به عدم ابتلا به این بیماری پس از دوران یائسگی نیز کمک شایانی می کند. چرا که زنان عموماً در دوران یائسگی با اضافه وزن پیش آمده ، 40 درصد بیش از زنان دیگرامکان ابتلا به سرطان پیدا می کنند. متخصصان سرطان شناسی، حداقل 30 دقیقه ورزش بدنسازی و یا ورزش های سخت بدنی را به میزان سه بار در هفته ، توصیه می کنند.


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------