(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

بحث سلامت و تناسب اندام هميشه مورد توجه بوده و هست. شايد اين نكات تكراري باشند اما گاهي بايد بعضي نكات هر چند وقت يك بار به ما يادآوري شوند.

تمام بحث كنترل وزن، ايجاد تغييرات كوچكي است كه بتوان براي هميشه با آنها زندگي كرد .
به محض اين كه اين تعديلات كوچك را در روش زندگي خود پياده كنيد، خواهيد ديد كه چگونه مي توانند مقادير بزرگي از كالري را ذخيره كرده و باعث كاهش وزن شويد . در اينجا 10 عادتي را كه مي توانند روياي شما را در رسيدن به كاهش وزن را به واقعيت تبديل كنند آورده ايم:
1. عادات غذايي خود را ارزيابي كنيد. آيا شب ها ديرهنگام غذا مي خوريد، درهنگام آشپزي به غذا ناخنك مي زنيد، باقيمانده غذاي كودكتان را شما تمام مي كنيد؟ نگاهي به اطراف بياندازيد، تشخيص رفتارهايي كه مي توانيد تغييرشان دهيد آسان خواهد بود ، تغييراتي كه مي توانند كالري بزرگي را ذخيره كنند .
2. اگر در رسيدن به برنامه شكست مي خوريد، برنامه اي براي زمان شكست بريزيد. شما به يك استراتژي براي وعده ها و ميان وعده هاي غذايي خود نياز داريد . ميان وعده هاي سالمي را براي زمان هايي از روز كه مي دانيد گرسنه مي شويد و ممكن است از برنامه غذايي خود منحرف شويد، در نظر بگيريد. خيلي از ما خستگي روزانه محل كار را در عصر با خوردن بي مورد جبران مي نماييم. اگر هم يك روز به هر دليلي از رژيم غذايي خود عدول نموديد و يا در مهماني و يا يك سفر با خوردن بيش از حد افزايش وزن پيدا كرديد برنامه اي براي بازگشت به تغذيه سالم براي خود طراحي نماييد.
3. هميشه با شكم پر به خريد برويد. رفتن به فروشگاه مواد غذايي در زماني كه گرسنه هستيد ، نسخه اي براي يك فاجعه است . از روي يك ليست آماده خريد كنيد در اين صورت خريدهاي آني در كمترين حد قرار خواهند گرفت . درست غذا خوردن با موجود بودن مواد غذايي سالم در يخچال و آشپزخانه شروع مي شود .
4. وعده هاي غذايي منظم داشته باشيد. بهترين زمان ها را براي وعده هاي غذايي خود كه سازگارترين حالت با زندگي شما است، مشخص كرده وآنها را حفظ كنيد . وعده هاي غذايي منظم كمك به پيشگيري از ناخنك زدن مي كنند .
5. غذاي خود را پشت ميز و از بشقاب بخوريد. خوردن غذا از داخل بسته بنديشان و در حالت ايستاده قابل فراموشي است . شما مي توانيد با نشستن، به بيش از حد خوردن خاتمه دهيد و هوشيارانه از غذاي خود لذت ببريد .
6. غذا را در ظروف مربوط به هر فرد سرو كرده و مابقي را به ظرف روي اجاق برگردانيد. ظروف غذاي مملو از غذاي روي ميز درخواست خورده شدن دارند و قدرت اراده باورنكردني لازم است كه بتوان براي چند ثانيه به داخل آنها شيرجه نرفت. پس قبل از شروع به غذا به ويژه در مهمانيها نوع غذا و ميزان آن را براي خود در نظر بگيريد.

7. آهسته غذا بخوريد، هر لقمه را خوب بجويد و از طعم غذا لذت ببريد. به ياد داشته باشيد كه حدود 15- 20 دقيقه زمان مي برد تا مغز شما سيگنال سير شدن شما را به شكم شما صادر كند . سعي كنيد از قاشقهاي كوچكتر و يا چنگال استفاده نماييد و به چنگال خود دربين لقمه ها استراحت بدهيد. از خوردن نوشيدني و آب در بين غذا خوردن بپرهيزيد چرا كه باعث مي شود حجم بالاتري مواد غذايي در يك وعده دريافت نماييد.
8. غذا خوردن جلو تلويزيون و هنگام تماشاي فيلم را فراموش نماييد. بدن شما هر ماده غذايي را كه دريافت مي نمايد به عنوان كالري دريافتي محاسبه مي نمايد. خيلي از ما در هنگام تماشاي تلويزيون به هنگام مهماني ها توجهي به آن كه چه حجم ماده غذايي را بدون توجه مي خوريم نداريم.
9. اگر شما در بين روز از تنقلات استفاده مي كنيد، انتخاب درستي داشته باشيد. خيلي از افراد چاق شايد در وعده هاي غذايي اصلي خود آن چنان زياده روي ننمايند ولي در هنگام خوردن تنقلات توجهي به ميزان دريافتي خود ندارند. بيشترتنقلات موجود در بازار شامل قندهاي ساده و نيز چربي هاي مضر هستند. از ميوه جات، و يا ميوه هاي خشك شده در ميان وعده استفاده نماييد.
10. روز خود را با صبحانه شروع كنيد. صبحانه مهم ترين وعده غذايي روز است . بعد از يك استراحت طولاني شبانه بدن شما به سوخت نياز دارد تا متابوليسم شما را به راه انداخته و انرژي مابقي روز را به شما بدهد . خيلي از افراد چاق تصور مي نمايند كه با نخوردن صبحانه مي توانند در دريافت كالري خود صرفه جويي نمايند. ولي واقعيت آنست كه اين افراد حجم بيشتر كالري را در ساعات عصر دريافت مي نمايند. علاوه بر آن در سوخت و ساز طبيعي بدن اختلال ايجاد كرده كه نتيجه اي جز چاقي بيشتر نخواهد داشت


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------