(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

عکس و گفتگو با الهام حمیدی:
در سال‌هاي اخير نسل جديدي از بازيگران سينما به دنياي هنر معرفي شدند كه هر كدامشان در اثرهايي كه بازي مي‌كنند، توانستند بييننده را جذب خود كنند. ويژگي اين نسل جديد، جواني آنان است؛ جواناني كه توانستند
 استعدادهاي خود را تا حد معقولي به معرض نمايش بگذارند و نشان دادند كه نسل حال حاضر، قابل اطمينان در بازيگري و هنر سينما هستند و مي‌توانند پشتوانه خوبي براي هنر ايران باشند. نكته گفتني ديگر در مورد بازيگران جوان اين است كه اكثر آنان جوانان تحصيل‌كرده‌اي هستند و از طرفي در ديگر حيطه‌هاي هنر از جمله نقاشي، موسيقي و... دستي بر آتش دارند. يكي از اين بازيگران جوان، (الهام حميدي) است. جواني كه از هفت سالگي در تئاترهاي مدرسه شركت مي‌كرد، چرا كه در خانواده‌اي هنردوست به دنيا آمده است. پدرش در تئاتر فعاليت مي‌كرد و همين امر باعث شد كه وي از كودكي با هنر بازيگري آشنا شود.
 الهام حميدي چند سال پيش به جرگه متاهلين پيوست... او يك شبه ره صد ساله نرفت، بلكه پله‌هاي ترقي را يكي‌يكي طي كرد تا الهام حميدي شد. بيشتر مردم او را با (پروانه) سريال (مسافري از هند) مي‌شناسند. وي پيش از اين‌كه وارد دنياي بازيگري شود، به كلاس‌هاي بازيگري رفت، از طرفي نقاشي را بسيار دوست دارد و آثار زيبايي را خلق مي‌كند... از وي اين روزها، شاهد مجموعه (زير تيغ) هستيم... بازي در نقش دختر (پرويز پرستويي) و فاطمه معتمدآريا دو بازيگر گرانقدر سينماي ايران كه تاكنون در نقش‌هاي متفاوتي ظاهر شده‌اند. وي مي‌گويد (بازي در كنار اين بزرگان درس بزرگي براي من در بازيگري بود، از آنها آموخته‌هاي زيادي را كسب كردم و از تجربياتشان توانستم استفاده كنم.) حميدي چندي پيش در جشن خانه سينما، بهترين نقش مكمل را از آن خود كرد، تا توانايي‌هاي خود را به اثبات برساند. زماني كه با او به گفتگو نشستيم، سخت درگير بازي در مجموعه (حضرت يوسف(ع) بود و به تازگي بازي در فيلم (بچه‌هاي ابدي) به كارگرداني (پوران درخشنده) را به پايان رسانده، فيلمي كه در آن با شهاب حسيني، هادي مرزبان، پانته‌آ بهرام، فلور نظري و آهو خردمند همبازي بود. تاكنون از وي نقش‌هاي بسياري ديده‌ايم كه البته بيشتر در نقش دختران معصوم بازي كرده است. با الهام حميدي به گفتگو نشستيم، اگر مي‌خواهيد از او و همچنين مجموعه (زير تيغ) بيشتر بدانيد، تا پايان اين گفتگو با ما همراه باشيد.
 _ در كجا به دنيا آمديد و چند خواهر و برادريد؟
 حميدي: در هشتم آذرماه سال 1356در تهران به دنيا آمدم و دو برادر از خود كوچك‌تر دارم.
 _ سال 1385 تا به امروز براي شما چگونه
 گذشت؟
 حميدي: در سال 85 مشغول بازي در مجموعه (زير تيغ) بودم و پس از آن مشغول فيلم سينمايي پوران درخشنده، در حال حاضر هم در سريال حضرت يوسف(ع) مشغول به كار هستم. در مجموع سال خوبي براي من بود، سالي پربار كه باعث شد به تجربياتم اضافه شود.
 _كارهاي هنريتان را به اختصار توضيح دهيد؟

 حميدي: در معجزه ازدواج، كوي دامون، نقش سنگ، جوان امروز، شهر آشوب، مسافري از هند، باران عشق، سرگيجه، خيلي دور و خيلي نزديك و... ايفاي نقش كرده‌ام.
 _و كارهاي پخش نشده؟
 حميدي: سريال شهريار، فيلم سينمايي بچه‌هاي ابدي و همچنين مجموعه حضرت يوسف(ع) كه هنوز در مرحله فيلمبرداري است.
 _ كمي از زير تيغ برايمان صحبت كنيد، تصويربرداري اين مجموعه چه مدت طول كشيد و چند قسمتي است؟
 حميدي: اين مجموعه از اول دي‌ماه سال1384 توسط (محمدرضا هنرمند) كليد خورد و تا تيرماه سال 85طول كشيد؛ زير تيغ يك مجموعه 24قسمتي است.
 _ به‌طور حتم بازي در كنار پرويز پرستويي، فاطمه
 معتمدآريا، سياوش طهمورث و... براي شما ره‌آوردي
 هم داشت.
 حميدي: صددرصد، بازي در كنار اين افراد تجربه بسيار خوبي براي من به همراه داشت؛ طي هفت ماه تصويربرداري، چيزهاي زيادي ياد گرفتم و لحظه‌هاي لذت‌بخشي را سپري كردم.
 _ راستي پيام (زير تيغ) چه بود؟ اين‌كه
 يك تصادف و يك ندانم كاري، آن هم در يك
 لحظه، زندگي انسان‌ها را دچار تحول مي‌كند؟
 حميدي: هر يك از آثار نمايشي، مي‌تواند جزوي از زندگي مردم عادي باشد و در آن به نكاتي اشاره مي‌شود كه مي‌تواند در زندگي انسان‌ها بسيار تاثيرگذار باشد. در زير تيغ به اتفاقاتي اشاره شده كه امكان دارد، براي هر يك از ما در زندگي واقعي رخ دهد، اتفاقاتي كه مي‌توان از آن درس گرفت، مي‌توان از وقوع آن پيشگيري كرد، مي‌توان تجربه كسب كرد و... در (زير تيغ) توكل به خداوند و صبر در زندگي گره‌گشاست، قصه تمامي آن افراد خاكي، در كوچه پس كوچه‌هاي شهرمان نيز همين‌طور است.
 _ (زير تيغ) يعني چه؟ چه پيامي براي بيننده
 دارد؟
 حميدي: (زير تيغ) داستان فردي است كه فشارهاي زندگي از هر طرف بر او وارد مي‌شود يا بايد زير اين فشارها، كمر خم كند يا نه، اميدش را از دست ندهد و قدعلم كند، به هر حال فشارهاي زندگي برروي هر فرد را، مي‌توان به زير تيغ تشبيه كرد.
 _ لوكيشن‌هاي زير تيغ در كجاها مقابل
 دوربين رفت؟
 حميدي: تمامي لوكيشن‌هاي (زير تيغ)، در تهران و در خيابان‌هاي

 معلم و سرباز گرفته شد.
 _ در حال حاضر مشغول چه كاري هستيد؟
 حميدي: هم اكنون مشغول بازي در سريال حضرت يوسف(ع( هستم و نقش (آشات)، زن حضرت يوسف را بازي مي‌كنم.
 _ دوست داريد در هنر ايران تا كجا پيش
 برويد؟
 حميدي: به هر حال، هر شخصي در حرفه و كار خود دوست دارد، پله‌هاي ترقي را طي و به ايده‌آل‌هاي خود دست پيدا كند. من هم تاكنون خدا را شاكرم كه توانستم در زمينه كاري‌ام، به موفقيت‌هايي كه دوست داشتم، برسم و اميدوارم با كارهاي خوب و متفاوت ظاهر شوم و در نهايت مردم و بينندگان را جلب بازي‌هاي خود كنم.
 _ به عنوان بازيگري كه سال‌هاي سال در
 امر بازيگري هستيد، به طور معمول در سينماي
 ايران چه اتفاقي بايد بيفتد كه به يك بازيگر ،
 سوپراستار بگويند؟
 حميدي: ببينيد، منطق درستي در اين زمينه در ايران وجود ندارد. براي مثال رضا كيانيان و خيلي از بازيگران و اساتيد در اين رده، از طرف جامعه به عنوان يك بازيگر حرفه‌اي و خوب شناخته شده‌اند و مردم به همه‌شان احترام مي‌گذارند، در صورتي كه از نظر من، آنها سوپراستار هستند، اما در جامعه هنري ما سوپراستار به كسي اطلاق مي‌شود كه فيلم‌هايش پرفروش است كه به نظر من اين منطق اشتباه است.
 _ فكر مي‌كنيد چرا سينماي ايران نسبت به
 سينماي حرفه‌اي در جهان با استانداردها فاصله
 دارد؟
 حميدي: بايد قبول كنيم، به دليل نداشتن امكانات كافي و لازم در اين وادي، سينماي ما از استانداردهاي جهاني فاصله دارد. از طرفي در كنار اين كمبود و امكانات، خود ما هم دنبال كارهاي كم‌ارزش هستيم و دنبال كارهايي كه زحمت كم‌تري داشته باشند، مي‌رويم.
 همچنين زمان كافي را براي كارهايمان در تمام جوانب، لحاظ نمي‌كنيم و با حداقل امكانات و زمان مي‌خواهيم، كارهايمان را ارايه دهيم كه اين خود به يك اثر هنري ضربه مي‌زند.
 _يك خاطره شيرين در مورد مجموعه زير
 تيغ مي‌گوييد؟
 حميدي: تمام لحظه‌هاي آن!
 _ چه اتفاقي افتاد كه بازيگر شديد؟
 حميدي: علاقه به اين حرفه مرا ترغيب كرد كه ادامه دهم و پيگيري كنم، از طرفي تلاش هم باعث شد تا بتوانم به هدف خود برسم.
 _ نقش پدر و مادر؟ آيا به شما انتقاد
 مي‌كنند؟
 حميدي: كم و بيش، اما بيشتر تشويق مي‌كنند.
 _ تنها منبع درآمد شما بازيگري است؟
 حميدي: بله.
 _ بهترين ساعات زندگي در نگاه شما چه
 زمان‌هايي است؟
 حميدي: (سينمايي پاسخ مي‌دهد(، زماني كه در حال خلق يك نقش بسيار خوب هستم، زماني كه مي‌بينم بينندگان از اين نقش رضايت كامل دارند و اين براي من بسيار لذت‌بخش است.

 
- چرا به تازگي براي گفتگو با يک بازيگر خبرنگاران بايد آن قدر به تکاپو بيفتند گويا بازيگران ديگر به جامعه مطبوعاتي اعتماد ندارند چرا بايد اين اتفاق بيفتد?
 حميدي : متاسفانه تعدادي از مطبوعات به جامعه بازيگران کم لطف هستند و با تيترهاي جنجالي براي يک بازيگر تبليغات منفي مي کنند . براي خود من بارها پيش آمده که نوشته هايي از جانب خودشان اما از طرف من چاپ کرده اند که اصلا روحم و خبر نداشت و همين امر باعث رنجش من و البته ديگر همکارانم شده است. مصاحبه هايي که اصلا با من صورت نگرفت و جالب اين که از طرف من سوال و جواب به چاپ رساندند. به نظر شما اين امر صورت خوشي دارد. جالب اين که متاسفانه هيچ مرجعي هم براي رسيدگي به اين مسايل و مشکلات وجود ندارد اميدوارم مطبوعات در زمينه تبليغات مثبت براي يک بازيگر عمل کنند و تنها به فروش خود فکر نکنند البته مردم در حال حاضر ديگر کاملا با اين تيترها دروغ است و کدام تيتر از سوي هنرپيشه است.

 - کدام فيلم ها در سينماي ايران و جهان شما را تحت تاثير قرار دارد?
 حميدي : از بين فيلم هاي ايراني بايد به روسري آبي بچه هاي آسمان زير نور ماه هامون و خيلي از فيلم هاي ديگر اشاره که به مانند فيلم هاي خارجي در حال حاضر حضور ذهن ندارم.

 _ در بين کارهايتان سينمايي ها را بيشتر مي پسندند يا تلويزيوني هارا?
 حميدي: من بيشتر طرفدار کارهاي پر محتوي و خوب هستم و برايم تفاوتي نمي کند که سينمايي باشد که تلويزيوني ?

 _ ميانه تان با ورزش چگونه است ?
 حميدي: اگر فرصتي باشد بدم نمي آيد.

 _ به فوتبال علاقه داريد?
 حميدي: به فوتبال علاقه آنچناني ندام اما در کل براي ورزشکاران بسيار احترام قايلم طرفدار تيم خاصي نيستم طرفدار تيم ملي هستم آن هم تمامي رشته هاي ورزشي.

 _ هيچجان انگيز ترين روز براي فوتبال را به ياد داريد?
 حميدي: روزي که ايران بحرين را شکست داد به جام جهاني راه پيدا کرد من آن ديدار را از نزديک در ورزشگاه آزادي تماشا مي کردم روز بسيار هيجان انگيزي بود آن پيروزي و راهيابي به جام جهاني بسيار غرور آفرين بود.

 _ چه کسي بيشتر در موفقيت کاري شما تاثير گذار بود?
 حميدي: پدر در دوران جواني در تئاتر فعاليت و همچنين آواز هم دنبال مي کردند و از صداي بسيار خوبي برخوردارند از او سپاسگذارم که در همه لحظات مشوق من بوده اند من به او افتخار مي کنم .

 _ فارغ التحصيل حسابداري اما بازيگر آيا ارتباطي بين دو است?
 حميدي: هميشه حساب و کتاب پول هايي که از دستمزد بازيگري ام بايد به من داده شود نداند را دارم اما چه کسي بدهکار و چه کسي بستانکار خدا مي داند.

 _ از مردم بگوييد برخورد آنان با شما در کوچه و خيابان چگونه است اگر خاطره اي به ياد داريد براي خوانندگانمان بگوييد>
 حميدي: جا دارد از همه مردم عزيز و هنر دوست و بيندگان تشکر کنم چرا که هميشه نسبت به من لطف داشتند در همين جا از همه اين عزيزان که مرا براي ادامه کارهايم تشويق کردند سپاسگذارم .

عکس های الهام حمیدی





عکس های الهام حمیدی







عکس های الهام حمیدی
















0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------