(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

ران چاق نشانه سلامت است






مردان و زناني كه اندازه دور ران آنها بيش از 60 سانتي ‌متر باشد كمتر در معرض بيماري‌هاي قلبي و مرگ زودرس قرار دارند.
به گزارش بي‌بي‌سي، يك تيم تحقيقاتي دانماركي كه در اين باره كار كرده است حدود 300 هزار نفر را بررسي كرده تا به اين نتيجه رسيده است.
  

در گزارشي كه اين تيم تحقيقاتي منتشر كرده است عنوان شده كه رابطه ميان ران‌هاي چاق و سلامت قلبي افراد حتي وقتي كه كلسترول خون، سيگار كشيدن و چربي بدن به حساب آورده شوند همانگونه است كه عنوان شده يعني هر چه ران پاي افراد چاق‌تر باشد، ميزان سلامت قلبي آنان بيشتر است.
محققان دانماركي مي‌گويند افرادي كه ران لاغرتري دارند، به اندازه كافي عضله ندارند تا به‌صورت مناسب با انسولين بدن مقابله كنند به همين خاطر انسولين خطر ديابت را بالا مي‌برد و باعث بروز بيماري‌هاي قلبي مي‌شود.
با اين حال نتايج اين تحقيق از سوي برخي كارشناسان به ديده شك نگريسته مي‌شود. آنها مي‌گويند اين تحقيق بايد به‌وسيله آزمايش‌هاي علمي بيشتري تاييد شود. كارشناسان منتقد هم مي‌گويند هنوز زود است كه براي مقابله با بيماري‌هاي قلبي در رژيم غذايي چنين بازنگري اساسي‌اي شود. اما بيشتر آنان بر اين نكته تاكيد دارند كه ران‌هاي لاغر در افراد، نشانه خطر وجود بيماري در افراد است.
در اين تحقيق كه در دانمارك انجام شده است، حدود 300هزار نفر زن و مرد براي نزديك به 10 سال مورد بررسي قرار گرفته‌اند.


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------