(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

روشهاي برخورد با خشم!


روش غير موثر در برخورد با عصبانيت اين است که به جاي بيان احساسات آن را نا گفته در خود نگه داريد يک معني ديگر اين حرف اينست که دائما از حالت دفاعي استفاده ميشود.


ايجاد ديوار دفاعي  به اين معني است که شما از بيان احساس خشم نسبت به شخص به وجود آورنده اجتناب ميکنيد و يا از گفتن آن طفره ميرويد و آن را در خود نگه ميداريد .


بسياري از مردم از واکنش طرف مقابل در برابربيان  عصبانيت ترس دارند و در نتيجه خشم خود را بر روي چيزهاي ديگر خالي ميکنند وجود خشم زياد در فرد به طور مستقيم يا غير مستقيم منجر به ايجاد رفتارهاي تنبيهي نسبت به خود يا ديگران ميشود.


گاهي اوقات مردم نميدانند که عصباني هستند يا اينکه در بيان آن ضعف دارند يک راهي که بيان ميدارد آيا آنان عصباني هستند اينکه در يک جاي شلوغ وپرسرو صدا دچار اضطراب ميشوند اين يک نشانه اي براي خشم بيان نشده است همچنين يک سري از علايم فيزيکي مانند ميگرن يا سردرد زخم معده دردهاي عضلاني نشاني ديگر ميتواند باشد.


معمولا بدنتان به عنوان علامت به شما ميگويد که چيزي اشتباه است . شما مانند يک بطري سر پر شده ايد ودرونتان پر از خشم و احساسات بيان نشده است.


مراحلي براي بيان نمودن خشم وجود دارد به اين صورت که ابتدا نسبت به اين موضوع آگاه باشيد که کجا در ار تباط با يک موضوع خاص دچار اضطراب ميشويد سپس چند لحظه به خود فرصت دهيد و منشا خشم را معلوم سازيد به عنوان مرحله دوم مشخص کنيد آيا اين خشم دروني است يا از عوامل بيروني است و در مرحله سوم بايد تصميم گيري درستي در مورد موقعيت زماني ومکاني اظهار خشم داشته باشيد و بالاخره در مرحله چهارم روشي را که به راحتي ميتوانيد احساستان را بيان کنيد انتخاب کنيد.


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------