(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.



تحقیقات جدید نشان می‌دهند مردان قد بلند و زنانی که از اضافه وزن در عذابند بیشتر در معرض حمله و گزیدگی پشه های ریز قرار می‌گیرند.

این یافته اولین تحقیقی است که طی آن محققان توانسته اند رابطه میان ابعاد بدن انسان و میزان جذابیت قربانیان برای پشه ها را آشکار کند. دانشمندان بر این باورند الگوی پرواز پشه های ریز به گونه ای است که به دلیل پرواز در ارتفاع دو متری از زمین مردان بلند قد را بیشتر مورد حمله قرار می‌دهد.
همچنین اضافه وزن در زنان باعث افزایش حرارت بدن، افزایش رطوبت و رایحه شیمیایی پوست بدن در آنها خواهد شد که پشه ها را نسبت به خود جذب می‌کند. دانشمندان در دانشگاه آبردین و موسسه تحقیقاتی "روتامستد" در هرتفوردشایر با انجام تحقیقاتی بر روی بیش از 300 نفر از مردم اسکاتلند پی به این نکته بردند.
نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد مردان قد بلند نسبت به مردان کوتاه بسیار بیشتر در معرض گزیدگی این پشه های ریز قرار می‌گیرند. به گفته محققان این پدیده با ابعاد بدن انسان و ویژگی های بیولوژیکی پشه ها در ارتباط است زیرا این حشرات ارتفاع را دوست دارند و کمتر پیش می‌آید در ارتفاع کمتر از دو متر پرواز کنند و از این رو است که مردان قد بلند اولین قربانیان این حشرات به شمار می‌روند.
همچنین مطالعات نشان می‌دهند پوست بدن زنان چاق نسبت به زنان لاغر میزان بیشتری از رایحه شیمیایی خاصی منتشر می‌کند که این رایحه منجر به جلب توجه پشه ها می‌شود.
بر اساس گزارش تلگراف، به گفته محققان پشه ها قربانیان خود را به واسطه رایحه های شیمیایی پوست و یا دی اکسید کربن ناشی از تنفس آنها پیدا می‌کنند و رابطه ابعاد بدن یا این دو نشانه در این است که ابعاد بزرگتر بدن نشانه های بیشتری از خود به جا می‌گذارد.


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------