(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.


بزرگترین کلکسیون هواپیماهای مدل دست ساز را آقای جان کالوسا(John Kalusa)در مدت نیم قرن پدید آورد.
جان کالوسا :: John Kalusa
جان کالوسا :: John Kalusa
این کلکسیون شامل 5829 مدل از هواپیماهای اختصاصی،تجاری،آزمایشی،جنگی،جت ها و بمب افکن ها،موشک ها،بالون ها و هلی کوپتر ها میباشد.آقای کالوسا برای ساخت این تعداد مدل از چوب درخت بالسا(Balsa tree) که یک درخت بزرگ و زود رشد است استفاده کرده است.

هواپیماهای دست ساز جان کالوسا همگی با مقیاسی برابر ساخته شده اند و میتوان اندازه واقعی هواپیمایی را نسبت به دیگر هواپیماها فهمید.همچنین آنها از روی مدل واقعی رنگ آمیزی و نشانه گذاری شده اند.کالوسا کسی ست که بیشتر عمر خود را به سرگرمی مورد علاقه اش پرداخت.
او در سال 1936 هنگامی که 14 ساله بود شروع به ساخت مدل هایی از جنگ جهانی اول برای یک بازی جنگی کرد و هنگامی که لهستان در سال 1939 توسط آلمان اشغال شد وی بیشتر هواپیماهای مدرن میساخت.در خلال جنگ جهانی دوم او به عنوان یک عکاس هوایی و مکانیک به خدمت رفت و توانست 36 عکس توسط هواپیماهای شناسایی منطقه بگیرید و پس از آنکه آمریکا توانست ژاپن را اشغال کند از ماموریت در استرالیا بازگشت و 7 مدال افتخار نیز گرفت.او در سال 1946 از خدمت کناره گیری کرد وسپس به سرگرمی مورد علاقه اش یعنی ساخت هواپیماهای مدل روی آورد و در سال 1946 از شیکاگو به لس آنجلس رفت و در بخش فروش شرکت Rocketdyne مشغول کار شد.
مدل هایی از هواپیماهای دست ساز جان کاسولا
مدل هایی از هواپیماهای دست ساز جان کاسولا
در سال 1985 به مسا (mesa) در آریزونا رفت و در آنجا او کار خود را ادامه داد،همچنین به عنوان یک راهنما و یک داوطلب در موزه هواپیماهای جنگده چامپلین فعالیت کرد.
.وی در 17 فوریه 2003 در سن 81 سالگی در خانه اش در آریزونا در گذشت.پس از مرگش خانواده جان کالوسا کلکسیون او را به دانشگاه هوافضای Embry-Riddle بزرگترین دانشگاه در زمینه هوانوردی و هوافضای جهان اهدا کردند
در جشنی که در دانشگاه هوافضای Embry-Riddle در 18 جولای 2003 برگزار شد کلکسیون آقای جان کالوسا با نام بزرگترین کیکسیون هواپیماهای مدل دست ساز وارد کتاب رکورد های جهانی گینس شد.


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------