(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

با عسل زیبا تر شوید

بر طبق فرهنگ لغت عسل ماده‌اي شيرين و زرد رنگ است که زنبورهاي مختلف از شهد گل‌ها تهيه مي‌کنند اما جدا از اينکه عسل به عنوان يک ماده غذايي به شمار مي‌آيد، آيا مي‌دانستيد که عسل يکي از قديمي‌ترين و موثرترين مواد براي کمک به زيبايي است؟ عسل شامل موم و شکر و مواد معدني است و يک مرطوب کننده طبيعي به شمار مي‌آيد و همانند يک ماده ضد سوزش براي پوست‌هاي حساس عمل مي‌کند.
عسل مي‌تواند در خيلي از محصولات زيبايي يافت شود، شما مي‌توانيد اين محصولات را در مغازه‌هاي محلي يا مغازه‌هايي که داراي محصولات زيبايي مطلوب هستند بيابيد. جالب اينکه خيلي از اين محصولات مي‌توانند بسيار گران قيمت باشند اما تعدادي از اين محصولات هم مي‌توانند در منزل ساخته شوند. اگر مي‌خواهيد به راز و رمز زيباسازي عسل پي ببريد مواردي که درباره عسل مي‌گوييم را امتحان کنيد. اما قبل از استفاده عسل روي پوستتان مطمئن شويد که به آن حساسيت نداريد.

 1) ماسک عسل:عسل خالص را روي صورت‌تان بماليد و اجازه دهيد که مدتي روي پوست‌تان باشد تا زمانيکه خشک شود. تقريبا پانزده دقيقه براي خشک شدن عسل برروي پوستتان کافي است. وقتي که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشوييد.

 2) پوستي روشن با حمام عسل: براي رطوبت، نرمي و داشتن پوستي روشن، در حمام بعدي‌تان از يک شيشه عسل استفاده کنيد. عسل را به پوستتان بماليد و براي مطمئن شدن از خشک شدن عسل برروي پوست از دست‌تان کمک بگيريد، در اين حالت با اينکه عسل پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمي و راحتي دست شما روي پوست‌تان حرکت مي‌کند. سپس بدنتان را با آب بشوييد. نتيجه اين کار گردش خون عالي، زيبايي و روشني پوست خواهد بود. 3) وان عسل: براي خوش بويي و نرمي پوست‌تان، يک چهارم تا يک دوم فنجان عسل به آب وان اضافه کنيد.

 4) ماساژعسل: يک قاشق چاي خوري عسل به همراه کمي پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنيد و به آرامي روي صورت‌تان بماليد. سپس اين معجون عسل و بادام را با آب گرم بشوييد.

 5) تميز‌کننده روزانه صورت: مخلوطي از يک قاشق چاي خوري عسل با پودر شير تهيه کنيد، از اين محلول به عنوان تميزکننده مواد آرايش و زدودن کثيفي پوست صورت مي‌توانيد استفاده کنيد و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشوييد.

 6) موهاي درخشان: براي براق کردن موهايتان مي‌توانيد مخلوطي از يک قاشق چاي خوري عسل به همراه آبليموي تازه فشرده شده و يک ليتر آب گرم تهيه کنيد. طبق معمول با شامپوي هميشگي موهايتان را بشويد و بعد از مخلوط عسل برروي موهايتان بريزيد. اجازه دهيد موهايتان به صورت نرمال خشک شود، نيازي به شستن مخلوط عسل از روي موهايتان نيست.

 7) نرم‌کننده مو: راي داشتن موها و پوست سري سالم مي‌توانيد از مخلوط يک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوري روغن زيتون استفاده کنيد. موهايتان را با مخلوط عسل آغشته کنيد، سپس پوششي روي سرتان بگذاريد و اجازه دهيد براي سي دقيقه روي سرتان بماند. بعد از سي دقيقه شامپو بزنيد و طبق معمول موهايتان را بشوييد.

 8) جوهرپوست: براي سفتي، نرمي و مرطوب بودن پوست‌تان مي‌توانيد مخلوطي از هسته پوست گرفته شده يک سيب و يک قاشق سوپخوري عسل که در ماشين مخلوط کن تهيه کرده‌ايد استفاده کنيد. آنقدر مخلوط عسل را هم بزنيد تا نرم شود و به آرامي روي پوست صورت بماليد و اجازه دهيد براي پانزده دقيقه باقي بماند. بعد پانزده دقيقه مخلوط عسل روي صورتتان را با آب گرم بشوييد. با نکات زيبايي گفته شده در بالا مي‌توانيد محصولات زيبايي سودمندي را در منزل تهيه کنيد. عسل يک محصول فوق‌العاده در زيبايي است چراکه شامل آنزيم‌ها، ويتامين‌ها، و موادمعدني زيادي است. براي تهيه محصولات زيبايي ابتدا مطمئن شويد عسل خريداري شده‌تان صددرصد خالص باشد


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------