(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

  عکس کودک را در کيف پول خود بگذاريد

روانشناسان:
عکس کودک را در کيف پول خود بگذاريد
روانشناسان با انجام آزمايشي جالب توجه دريافتند کيفهايي که عکس يک کودک در آن قرار گرفته باشد پس از مفقود شدن به سرعت توسط افراد يابنده به صاحبان اصلي باز مي گردند.

دانشمندان و روانکاوان طي آزمايشي جالب اعلام کردند احتمال بازگردانده شدن کيف پولهايي که داراي عکس يک کودک باشد نسبت به بازگردانده شدن کيفهاي ديگر بسيار زيادتر است.
محققان سال گذشته با انجام آزمايشي جالب توجه 240 کيف پول را در مکانهاي مختلف خيابانهاي ادينبرگ قرار دادند تا بتوانند تعداد کيفهاي بازگردانده شده را محاسبه کنند. برخي از اين کيف پولها حاوي قطعه عکسي از يک کودک، يک خانواده و يا يک زوج مسن بودند. برخي از کيفها داراي کارتهايي بودند که نشان مي داد صاحب کيف اخيرا در فعاليتهاي خيرخواهانه شرکت داشته است و بقيه کيفها از مدارک و کارتهاي معمولي انباشته بودند.
ريچارد وايزمن روانشناس دانشگاه هرتفورد شاير که اين آزمايشها را به انجام رسانده است اعلام کرد 42 درصد از کل کيفها بازگردانده شدند که از اين ميان آنهايي که حاوي عکس کودک يا نوزادي بودند بيشتر مورد عکس العمل درستکارانه يابنده کيف قرار گرفته بودند به طوريکه 88 درصد از کيفهايي که عکس کودک در آنها قرار گرفته شده بود بازگردانده شدند.
تنها 48 درصد از کيفها با عکسهاي خانوادگي و 28 درصد از کيف ها با عکس زوجي مسن توسط يابنده بازگشت داده شدند. وايزمن دليل اين آمار متفاوت را اينگونه توجيه مي کند:«تصوير نوزاد يا کودک احساس نياز به حمايت را در افراد زنده مي سازد که از ديدگاه تکاملي امري شگفت انگيز به شمار نمي رود. نکته شگفت انگيز اين آزمايشها تعداد کيفهايي است که تنها به واسطه يک عکس بازگردانده شدند».
بر اساس گزارش تلگراف، کيف هاي پول طي اين آزمايش به صورت اتفاقي در فاصله هاي يک چهارم مايل از يکديگر قرار داشته و حاوي تصاوير مختلفي بوده اند. همچنين هيچ پولي درون کيفها قرار نداشته است


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------