(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

آلبرت اینشتین به زندگی باز می گردد! (+عكس)

به گزارش خبرگزاری مهر، می توان گفت با ساخت روباتی با توانایی ایجاد ارتباط احساسی از طریق حرکات صورت توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، آلبرت اینشتین دوباره به جهان هستی پا گذاشته است.


به گفته دانشمندان تا کنون هیچ گروه تحقیقاتی از ماشینها برای آموزش نمایش احساسات از طریق حالات صورت به یک روبات استفاده نکرده است. به این منظور گروه دانشگاه کالیفرنیا موتورهای کوچکی را از طریق رشته هایی به 30 ماهیچه صورت روبات اینشتین اتصال دادند. سپس برنامه نویسان با برنامه های مختلف ماهیچه های صورت این روبات را برای تقلید حالات احساسی مختلف هدایت کردند، فرایندی مشابه آنچه نوزادان در هنگام یادگیری کنترل ماهیچه های بدن خود یا گرفتن اجسام آن را پشت سر می گذارند. 
تمرینات به تدریج به روبات این امکان را خواهد داد تا تمامی حرکات صورت انسان را فراگرفته و در صورت نیاز و در موقعیت مناسب برای برقراری ارتباط بیشتر و ابراز عقیده از آنها استفاده کند. دانشمندان دانشگاه تگزاس نیز در گذشته روباتی را با توانایی های محدود تر اما ظاهری مشابه ارائه کرده بودند.
حققان دانشگاه کالیفرنیا معتقدند این روبات شبه واقعی، انسان نما و دارای هوش مصنوعی توانایی انجام دادن بسیاری از حرکات پیچیده صورت را به شکل خودکار خواهد داشت. به گفته آنها این پروژه اولین قدم در راه آموزش راه رفتن، صحبت کردن، حرکت کردن و حتی فکر کردن مستقل به روباتها است.
محققان تنها 50 هزار پاوند سرمایه را صرف حرکت دادن سر روبات اینشتین در تمامی جهات کرده اند. در این فرایند روبات می تواند خود را در آینه مشاهده کرده و حالات خود را از طریق نرم افزاری به نام CERT پردازش و بررسی کند. این نرم افزار می تواند الگوریتم آموزش روبات را ارائه کرده و حرکات ماهیچه ای و صورتی روبات را به ثبت برساند.
بر اساس گزارش تک رادار، زمانی که روبات بتواند رابطه میان حرکات ماهیچه ها و حالات صورت را درک کند حرکات صورتی پیچیده تری را آموزش خواهد دید که تا به حال با آن مواجه نشده است. به گفته دانشمندان تنها سر این روبات از 30 ماهیچه مجزا تشکیل شده است که هر یک از آنها به استفاده از رشته ای به یک موتور ماهیچه ای اتصال دارند.


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------