(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

موضوعی که من رو وادار به نوشتن این پست می کنه، خبر اخیر یکی از دوستان هست که دوباره مثل چند تا از آشنایان دیگه مبلغی پول رو داده هوا! قضیه از این قرار هست که ایمیلی با مضمون برنده شدن در یک قرعه کشی آنلاین دریافت می شه و در پروسه دریافت جایزه شما باید مبلغی رو به حساب فردی واریز کنید تا جایزه رو براتون بفرستند و بعد از ارسال مبلغ ناگهان همه چی به هیچی!
البته خیلی از شما ها این قضیه رو می دونید و بی شک چندین بار از این ایمیل ها دریافت کردید، ولی هستند یکسری افرادی که نگاه ساده لوحانه ای به این قضیه دارند. یا یکسری افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و یا حتی افرادی که اینترنت را یک دنیای بدور از دروغ و جعل می دانند و لذا همواره آسیب می بینند. در این پست من ماهیت این نوع ایمیل ها رو بررسی می کنم و راهکارهایی رو برای پیشگیری از این اتفاقات برای همه اونهایی که به نوعی آسیب پذیر هستند ارائه می دم.
ما دو نوع کاربر اینترنت داریم، یکسری که دائم آنلاین هستند ، این قشر عزیز معمولا از تمام سوراخ سنبه های اینرنت خبر دارند و خیلی کم گول می خورن.
قشر دیگه افرادی هستند که هفته ای یکبار اون هم با هزار بار مشورت با دوستشون و اجبار و الزام دوستشون که تورو خدا رو کاغذ مراحل وصل شدن به اینترنت رو کامل با جزئیات بنویس، بعدش هم می رن به یه خدمات کامپیوتری و می گن “آقا از اون کارتها که باهاشون به اینترنت وصل می شن یکی لطفا بدید” و بعدش کارت رو می یارن خونه و با احتیاط لاک روش رو با کلیدشون پاک می کنند و از رو کاغذی که دوستشون بهشون داده مراحل رو دنبال می کنند و نهایتا وصل می شن به اینترنت. (خیلی از ماها زمانی اینطوری بودیم!). خلاصه این دسته وارد سایت یاهو و قسمت ایمیل می شن. نام کاربری و پسور خودشون رو هم از تو دفتری که تو کشو میزشون هست استخراج می کنند و خلاصه لاگین می شن به inbox یاهو. تازه ترین و جذاب ترین ایمیلی که رسیده، عنوانی بسیار جذاب داره!  ” Congratulation, You have won $1000000″ . اینجاست که رنگ از رخسار کاربر می پره و فوری ایمیل رو باز می کنه. با انگلیسی دست و پا شکسته و به کمک یک دیکشنری نهایتا متوجه می شه که ستاد قرعه کشی بریتانیا یه قرعه کشی انجام داده و ایمیل ایشون از بین هزاران ایمیل انتخاب شده. در ته ایمیل هم ذکر شده که هرچه زودتر با ما تماس بگیرید و مشخصات خودتون رو برامون بفرستید. ادامه بحث رو از روی یک قضیه ای که واقعا اتفاق افتاده و باعث شد که یکی از دوستان 500 دلار رو همینجوری الکی باد کنه! . این دوست ما اطلاعات خودش رو می فرسته! چند ساعت بعد یک ایمیل حاوی تصویر اسکن شده از پاسپورت وکیلی که واسطاین دوست ما با ستاد قرعه کشی بود براش ارسال می شه. دوست ما هم پاسپورت خودش رو اسکن می کنه و حساب Draft رو که تو بانک ملی قابلیت انتقال حواله جات رو بصورت بین المللی داره براشون ارسال می کنه. تا اینجا همه چیز به نحو احسنت پیش می ره. نهایتا ایمیلی می رسه که جایزه ای که گرفتید رو ما باید مالیاتش رو بدیم دولت بریتانیا، لذا به این شماره حساب مبلغ 500 دلار بفرستید تا تمام مراحل اداری به اتمام برسه و تا ده روز جایزه شما برسه دستتون. این دوست ما هم که از هیچ جا بی خبر، 500 دلار رو که شاید سرمایه ماهها تلاش و کارش بود و پس انداز کرده بود رو همینجوری الکی از طریق Draft به گمونم حواله می کنه. و روز دهم هیچ خبری از جایزه نمی رسه. این دوستمون شروع به ارسال ایمیل می کنه و قضیه رو پیگیری می کنه که دیگه هیچ پاسخی دریافت نمی کنه. می آد پیش ما پریشون و غمگین که ما هم بهش می گیم که داداش فاتحه 500 دلارت رو بخون که دیگه از دست برفت!
دوستانی که احساس می کنند امکان داره این بلا سر اونها هم بیاد باید بدونند که این نوع ایمیل ها بطرق خیلی متفاوت و جذاب ارسال می شه. یه نمونه دیگه اش هم که دوستم در مرحله آخر اومد پیشم و نذاشتم پول رو ارسال کنه، یک مرد ثروتمندی در عراق بود که می خواست دارایی خودش رو به این ببخشه چون همه فرزندان و اقوامش در جنگ کشته شده بودند و امثالهم که حتما شما هم بارها دریافت کرده اید. این ایمیل ها در اصل بصورت اسپم برای تعداد وسیعی کاربر ارسال می شه، تصور کنید در هر ارسال یک میلیونی، فقط یک نفر مثل اون دوست ما به دام اینها بیفته. هیچ ماهیت یا شناسه ای برای پیگیری نیست.
خیلی ها گمون می کنند که چون دیگه الان همه اینترنت بلدن و واسه خودشون ایمیل دارن! دیگه گول اینها رو نمی خورن، اما نکته ای که شایان ذکر هست اینه که با افزایش تعداد کاربر، روش های جعل و ارسال اسپم هم افزایش پیدا می کنه، و روز به روز شاهد و شنونده اخباری هستیم که این مال باختگان رو به تصویر می کشه.
به امید روزی که همه مان با آگاهی تمام از این دنیای مجازی لذت ببریم.

نمونه هایی از این ایمیل ها:
Important Notice!!!

Your email address has won,?1,000,000Pounds,in this week's UK Monday promo
Bonanza.send the below details:Name,Age,Sex,Occupation,Address,Telephone
number
Your Sincerely.
Mr. Michael Smith.

About Your Winnings

You have been selected for a cash prize of $800,000.00US DOLLARS from Western Union Money Promotion 2010. Contact Standard Chartered Bank London viathis(standardcharteredonlineunit@discuz.org)with your Name,Address,Country,Phone Number, Age, for your Fund Release.

        Important Notice!!!

Your email address has won,£1,000,000Pounds,in this week's UK Monday  
promo Bonanza.send the below  
details:Name,Age,Sex,Occupation,Address,Telephone number. contact  
E-mail on (monld2010.paycenter1@live.com)  
Your Sincerely.  
Mr. Michael Smith
-----

DEAR LUCKY WINNER !!!CONGRATULATIONS!!!

UNITED KINGDOM IN COLABRATION WITH GOLD MINING COMPANY. INTERNATIONAL PROMOTIONS/PRIZE AWARD  MILLION INT & NATIONAL LOTTERY PROMOTION OUAGADOUGOU BURKINA FASO,12th AVENUE KWAME NKRUMAH 01 BP .
 
VISIT THE WEBSITE (www.acculotto.com).
 
                              WINNER i  WINNER ii WINNER iii 
 We are pleased to inform you of the result of the INTERNATIONAL POOLS LOTTERY RAFFLE DRAW International programs held on the ( 15TH OF JULY 2010 ). Your e-mail address was attached to the following.
 
Ticket Number: 6325698-44596-222 
Serial Number: 410-32659
Draw lucky Numbers: 4014-236985744-596
 
Which consequently won in the 2nd category, you have therefore been approved for lump sum payment of ( $2.5 Two Million Five Hundred Thousand Dollars )
 
!!!CONGRATULATIONS!!!

Due to mix up of some numbers and names, we ask that you keep your wining information confidential until your claim has been processed and your money remitted to your bank account.
 
This is part of our security protocols to avoid double claiming and unwarranted abuse of this program by some participants, All participants were selected through a computer ballot system drawn from over 20,000 company and 30,000, individual's email addresses from all over the world.
 
 For your information on how you will start processing and remittance of your wining prize money to your designated account of your choice. 
 
Fill this CLAIMING RELEASE FORM bellow and send it immediately to claiming manager, MR .ADAMS SMITH. e-mail Address stated bellow.for due processing and remittance of your prize money to a designated account of your choice to this e- mails stated below: 
                  
UNITED NATIONAL LOTTERY PROMOTIONS/PRIZE GIVING AWARD 12TH.AVENUE KWAME N'KRUMAH, OUAGADOUGOU ,BURKINA-FASO.
 
CLAIMING MANAGER: MR. ADAMS SMITH.
 
Email: dept_n@yahoo.com
 
(1) YOUR FULL NAME:
(2) CONTACT ADDRESS:
(3) SEX:
(4) AGE:
(5) MARITAL STATUS:
(6) OCCUPATION: 
(7) COUNTRY:
(8) PHONE NUMBER:
(9) YOUR PASSPORT PHOTO:
(10) BANK NAME:
(11) BANK ADDRESS:
(12) ACCOUNT NUMBER:
(13) BANK SWIFT CODE:
     
NOTE: In order to avoid unnecessary delays and complications, Remember,all prize money must be claimed not later than ( 15TH OF AUGUST 2010 ).After this duration,all funds will be returned to the Ministry of Economic Affairs  as unclaimed.Furthermore, should there be any change of your address, do inform your claims officer as soon as possible
Congratulations again from all our staff and thank you for being part
of our promotions program.
We wish you continued good fortunes.
 Best regards.
The Management,
Lottery Organisation
.
  


2 دیدگاه:

ناشناس گفت...

سلام واقعا ممنونم من هم یکی از این پیام های جعلی را در یافت کردم . فقظ یک عکس داشت که برای خود شرکت بود و آن را دانلود کردم . اشکالی ندارد؟خواهش می کنم جواب بدهید. می خواهم بدانم کامپیوترم ویروسی شده یا نه؟

ناشناس گفت...

Good point, though sometimes it's hard to arrive to definite conclusions

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------