(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

توصیه روانشناسی | بیشترین تاثیر در اولین قرار گذاشتن تاثیری خوب در اولین قرار ملاقات برای ایحاد رابطه با دیگران بسیار مهم است.
 
در مسائل کاری، تاثیر گذاری در اولین قرار ملاقات برای ایجاد و برقراری شراکت و رابطه‌ای سودمند و بادوام ضروری است.
شاید طرف مقابل قصد کار کردن با شما را نداشته باشد، اما شما باز باید همه سعی‌تان را در جلب نظر او بکنید و خود را بهترین جلوه دهید. به هر طریقی که باشد، چه رو در رو، چه پشت تلفن، چه در نامه یا ایمیل، باید تلاش کنید که هر آنچه در چنته دارید را بیرون بریزید تا فرد مقابل مجذوب شود.

همه ما ممکن است با افرادی روبه رو شویم که در همان برخورد اول مجذوب شده و دوست داشته باشیم آنها را بهتر بشناسیم یا با آنها وارد کار شویم. اکثر اوقات این افراد از یکسری قانون‌های اصلی پیروی می‌کنند که باعث می‌شود بهترین تاثیر را در برخورد اول روی فرد مقابلشان بگذارند.

در اینجا شش نکته اصلی و مهم در این زمینه را برایتان آورده‌ایم.
١) خوب لباس بپوشید
البته درست است که این روزها لباس پوشیدن در محل کار بسیار راحت شده است، اما برای گذاشتن تاثیر، باید روی لباس پوشیدنتان دقت ویژه داشته باشید. لباستان را باید با تناسب محلی که می‌روید و افرادی که با آنها ملاقات دارید انتخاب کنید. لازم نیست حتما‌ً از لباس‌های گران و مارک‌دار استفاده کنید، اما حفظ تمیزی و مرتب بودن لباس مهم است.
٢) واضح صحبت کنید
هنگام صحبت کردن با فرد مقابل، سعی کنید تا می‌توانید کامل و مشخص حرف بزنید. ملاقات با فردی که حرف‌هایش را نفهمید، غیرقابل تحمل خواهد بود.آهنگ صدایتان ملایم ولی قابل فهم باشد. از درست و کامل تلفظ کردن کلمات واهمه نداشته باشید. سعی کنید تا آنجا که می‌توانید با گرامری صحیح صحبت کرده و از صحبت کرده به زبان عامیانه جداً بپرهیزید. همیشه مودب و باوقار باشید.
٣) اسم طرف مقابل را به کرات استفاده کنید.
حتماً برایتان اتفاق افتاده است. اگر کسی هنگام مکالمه اسمتان را مرتباً استفاده کند، شما احساس صمیمانه‌تری خواهید داشت. این کار نشان می‌دهد که شما حتی از اولین برخورد به فرد مقابل آنقدر توجه داشته‌اید که اسمشان را حفظ کنید.
٤) کمی هم شوخی کنید
شوخ طبعی اگر بجا و درست استفاده شود، بسیار خوب است. یک لطیفه یا خاطره بامزه خیلی سریع می‌تواند محیط را دوستانه‌تر کرده و جو خوبی ایجاد کند. متاسفانه، اگر مراقب نباشید و لطیفه بجا و مناسبی را انتخاب نکنید، همه چیز برعکس خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنم که برای جلسه اول از تعریف لطیفه اجتناب کنید. می‌توانید به جای آن مطلب یا خاطره‌ای جالب تعریف کنید.
٥) شنونده خوبی باشید
یک شنونده خوب بودن آنقدرها هم که همه تصور می‌کنند سخت نیست. در هنگام گفتگو با کسی، همه تلاشتان را بکنید که او متوجه شود که حرف‌هایش را فهمیده و خوب به او گوش می‌کنید. هر از چند گاهی می‌توانید سرتان را به علامت تایید تکان داده یا از عبارات " می‌فهمم، درست است یا ....." استفاده کنید. راه دیگری که باعث خواهد شد او مطمئن شود که حرف‌هایش را گوش داده‌اید این است که از او سوال بپرسید. نکته بسیار مهم دیگر این است که هیچگاه وسط حرف طرف مقابلتان نپرید. این کار بسیار گستاخانه بوده و از ادب به دور است.
٦) بگذارید طرف مقابلتان مرکز توجه باشد
یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچوقت خودتان را در راس توجه قرار ندهید. اجازه بدهید طرف مقابلتان مرکز توجه باشد. بدترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید این است که یکسره در مورد خودتان صحبت کنید. با این کار فرد مقابل تصور خواهد کرد که آدم خودخواهی هستید. از طرفتان بخواهید که در مورد خود بیشتر صحبت کند. با اینکار باعث خواهید شد طرفتان بفهمد که به او توجه دارید و هم اینکه مطالب بیشتری درمورد او خواهید فهمید که در آینده به دردتان می‌خورد.
با رعایت این شش نکته، مطمئن باشید که در برخورد اول بهترین تاثیر را روی فرد مقابلتان خواهید گذاشت.


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------