(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

حلقه‌های کشتزار یا دایره‌های روی مزارع شکل‌هایی هستند که با خم کردن محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، ذرت به وجود می‌آیند. این اصطلاح را نخستین بار پژوهشگری به نام کالین اندروز برای نامیدن دایره‌های ساده‌ای که روی آن‌ها مطالعه می‌کرد، به کار برد.
640x400_F320_C2.gif

بسیاری از این شکل‌ها مانند شکل‌های ساخته داگ باوِر، دَیو چورلی و جان لاندبِرگ ساخته بشر هستند. باوِر و چورلی در سال ۱۹۹۲ به خاطر این کارشان موفق به دریافت جایزه ایگ‌نوبل شدند.
شکلی که در سال ۲۰۰۷ روی مزرعه‌ای در سوئیس ایجاد شده‌است. این شکل‌ها، از دسته شکل‌های با منشاء ناشناخته هستند.
با این وجود، شکل‌هایی نیز بدون دخالت انسان و با منشایی ناشناخته روی مزارع ایجاد می‌شود. در توجیه علت این پدیده، فرضیه‌های متفاوتی بر اساس طبیعت‌گرایی، فراطبیعت و فراهنجار ارائه شده‌است. عمده فرضیه‌های طبیعت‌گرا، اعتقاد دارند که این دایره‌ها ساخت انسان است و سازندگان، آنان را برای شوخی و دست‌انداختن به وجود می‌آورند. آرش بزرگمهر در مقاله خود در روزنامه اعتماد ملی این فرضیه را نادرست و بعید می‌داند.عمده فرضیه‌های فراهنجاری، این دایره‌ها را حاصل نشستن سفینه آدم‌فضایی‌ها یا فرآیندهای فراطبیعی می‌دانند.


تاریخچه
قدیمی‌ترین و مشهورترین تصویر قدیمی مستندی که این پدیده را نشان می‌دهد، یک حکاکی چوبی متعلق یه سال۱۶۷۸ در انگلستان است. در این حکاکی که شیطان دروکن نام دارد، موجودی شیطانی تصویر شده که با داسی بلند و شکلی عجیب و خاص در حال دروی مزرعه غلات است.این حکاکی درباره کشاورزی است که از پرداخت پول به کارگری برای دروی محصولات مزرعه‌اش سرباز می‌زند و می‌گوید که ترجیح می‌دهد که شیطان برایش آن را درو کند. آن شب به نظر رسید که مزرعه‌اش آتش گرفته‌است و صبح فردا، مزرعه به شکلی غیرطبیعی، کاملاً درو شده بود.
مورد تاریخی جدیدتری از پدیده حلقه‌های کشتزار که در سال ۱۸۸۰ رخ داده بود، در شماره ژانویه ۲۰۰۰ ژورنال آو متئورولوژی انتشار دوباره یافت.
این نشریه پژوهش‌های یک دانشمند آماتور به نام جان رند کاپرون در سال ۱۸۸۰ را این گونه نقل قول می‌کند:
یک نسخه چاپی درباره حکاکی شیطان دروکن در سال ۱۶۷۸

 طرح‌های حلقه‌ها

این شکل‌ها در ۲ دهه گذشته، هندسی‌تر، هنری‌تر، پیچیده‌تر و پرطرح‌تر شده‌اند. در برخی موارد دایره‌ها مانند حلقه‌های المپیک درون هم هستند و در مواردی مثلث نیز در میان اشکال دیده‌شده است.

این طرح تبلیغاتی در راه‌آهن سوئد، نمونه‌ای از شکل‌های ساخته انسان است.


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------