(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.


اینکه باتری خودتونو چه موقع شارژ کنید بسته به تکنولوژی بکار رفته در باتری و نوع سیستم شارژر داره. باتریها انواع مختلف دارند مانند:
۱. Li-Pol یا لیتیوم پلیمر (اینجا) (که من هنوز در موبایلها ندیدم، اگه شما سراغ دارین به من هم بگین)
۲. Li-Ion یا لیتیوم یون (اینجا) (که اکثر باتری موبایلها از جمله n85 از این خانواده هستند)
۳. Ni-MH یا نیکل متال هایدراید (اینجا) (مثل باتریهای شارژی که اکثرا برای دوربین یا GPSهامون میخریم)
۴. Ni-Cd یا نیکل کادمیوم (اینجا) (کمی نسلشون منقرض شده)
۵. سایرین که زیاد تو وسایل پرتابل کوچک (مثل موبایل) کاربرد ندارند.


Ni-Cdها معروفترین و قدیمیترین نوع باتریهای شارژی بودن که تا چند سال پیش همه از اونا استفاده میکردن (چه به صورت قلمی و چه به صورت باتری موبایها و ...) و توی این باتریها خیلی مهم بود که پروسه شارژ و دشارژ کامل انجام بشه و دارای مشکلاتی مثل (اینجا) Memory Effect و ... بودن.

اما نسل فعلی باتریهای موبایل که Li-Ion هستند نیازی به سیکل کامل شارژ-دشارژ ندارند!
و بنابراین میتونین با خیال راحت هر وقت خواستین اونا رو شارژ کنین (مثل اتصال به usb و ...) و خیالتون راحت باشه که آسیبی به باتری و طول عمر اون نمیرسه. (تاثیر داغ شدن یا یخ زدن باتری روی کاهش عمرش خیلی بیشتره)
داخل خود باتریهای جدید موبایل چیپ کوچکی هم هست که باتری رو از اتصال کوتاه و یا over charge نجات میده. بنابراین اگر باتری تون مدتها هم تو شارژ بمونه براش مشکلی پیش نیماد.

پاناسونیک به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتریهای شارژی مطالب ساده و مفیدی داره که ساختار باتریهای و روشهای شارژ هر کدومو نشون میده. اگه دوست دارین PDF هاشو بخونین. اینجا

در ضمن بهترین راه اینه که یه نگاهی به دفترچه راهنمای گوشیتان بزنید چون کسی که اونو ساخته بهتر از من و شما در این مورد میدونه.

با تشکر


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------