(پیتونک گلچینی از بهترین مطالب وب را در اختیارتان می گذارد) کپی برداری از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است

توجه

دوستان عزیز یک سالی هست که وبلاگ نویسی رو گذاشتم کنارازین به بعد میتونید مطالب خنده دار و جالب رو در فیس بوک من ببینید:www.facebook.com/Aran.Fadavi *برای ارسال نظر هایتان در زیر هر مطلب کادری با گزینه ی (ارسال یک نظر) وجود دارد . با کلیک کردن بر روی آن و پر کردن فرم مورد نظر، ما را در بهتر شدن یاری کنید.

*برای دیدن عکس هایی که دیده نمی شوند از Show picture استفاده کنید.

*برای دیدن صفحات بعدی از گزینه ی "پیام های قدیمی تر" در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

درباره Wireless بیشتر بدانید

Wirelessبه تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج راديويی، مادون قرمز و مايکروويو ، به جای سيم و کابل ، برای انتقال سيگنال بين دو دستگاه استفاده می شود.از ميان اين دستگاه ها می توان پيغامگيرها، تلفن های همراه، کامپيوتر های قابل حمل، شبکه های کامپيوتری، دستگاه های مکان ياب، سيستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پيشرفت است و نقش کليدی را در زندگی ما در سرتاسر دنيا ايفا می کند.




فوايد تکنولوژی Wireless


تکنولوژی Wireless به کابر امکان استفاده از دستگاه های متفاوت ، بدون نياز به سيم يا کابل ، در حال حرکت را می دهد.شما می توانيد صنوق پست الکترونيکی خود را بررسی کنيد، بازار بورس را زير نظر بگيريد، اجناس مورد نياز را خريداری کنيد و يا حتی برنامه تلويزيون مورد علاقه خود را تماشا کنيد.بسياری از زمينه های کاری از جمله مراقبت های پزشکی، اجرا قوانين و سرويس های خدماتی احتياج به تجهيزات Wireless دارند.تجهيزات Wireless به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات را به راحتی برای مشتری خود به نمايش در بياوريد.از طرفی می توانيد تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنيد و آن را به اطلاع همکاران خود برسانيد.تکنولوژی Wireless در حال گسترش است تا بتواند ضمن کاهش هزينه ها، به شما امکان کار در هنگام حرکت را نيز بدهد.در مقايسه با شبکه های سيمی ، هزينه نگهداری شبکه های Wireless کمتر می باشد.شما می توانيد از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی درياها، کوهها و ... استفاده کنيد و اين در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سيمی، کاری مشکل در پيش خواهيد داشت.


سيستم های Wireless

سيستم های Wireless می توانند به سه دسته اصلی تقسيم شوند :
سيستم Wireless ثابت : از امواج راديويی استفاده می کند و خط ديد مستقيم برای برقراری ارتباط لازم دارد. بر خلاف تلفن های همراه و يا ديگر دستگاههای Wireless، اين سيستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند و به طور کلی می توانند جانشين مناسبی برای شبکه های کابلی باشند و می توانند برای ارتباطات پرسرعت اينترنت و يا تلويزيون مورد استفاده قرار گيرند.امواج راديويی وجود دارند که می توانند اطلاعات بيشتری را انتقال دهند و در نتيجه از هزينه ها می کاهند.
سيستم Wireless قابل حمل : دستگاهی است که معمولا خارج از خانه، دفتر کار و يا در وسايل نقليه مورد استفاده قرار می گيرند.نمونه های اين سيستم عبارتند از : تلفن های همراه، نوت بوکها، دستگاه های پيغام گير و PDA ها.اين سيتم از مايکروويو و امواج راديويی جهت انتقال اطلاعات استفاده می کند.
سيستم Wireless مادون قرمز : اين سيستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سيگنالهايی محدود بهره می برد.اين سيستم معمولا در دستگاه های کنترل از راه دور، تشخيص دهنده های حرکت، و دستگاه های بي سيم کامپيوترهای شخصی استفاده می شود.با پيشرفت حاصل در سالهای اخير، اين سيستم ها امکان اتصال کامپيوتر های نوت بوک و کامپيوتر های معمول به هم را نيز می دهند و شما به راحتی می توانيد توسط اين نوع از سيستم های Wireless ، شبکه های داخلی راه اندازی کنيد.

آينده Wireless

نسل سوم شبکه ها ،3G، نسل آينده شبکه های Wireless نامگذاری شده است.سيستم های 3G کمک می کنند تا صدا و تصوير و داده را با کيفيت مناسب و به سرعت انتقال دهيم.پيش بينی IDC برای کاربردی شدن 3G سال 2004 می باشد و تا آن موقع در حدود 29 ميليون کاربر m-commerce) mobile commerce) در آمريکا وجود خواهند داشت.از طرفی IBM معتقد است که بازار کلی تجهيزات Wireless در سال 2003 به رقمی بالغ بر 83 بيليون دلار خواهد رسيد

10شهر اول دنيا در زمينه تكنولوژي wireless

در بررسي*های كارشناسان حوزه wireless شهرهاي پيشرو جهان در زمينه تكنولوژي wireless مشخص شده*اند. شما لیست اين شهرها را که در زیر آمده ملاحظه مي*كنيد. ما 3شهر را از ميان اين 10شهر انتخاب كرده*ايم و دلايل انتخاب ان شهرها را به عنوان شهر پيشرو در زمينه تكنولوژي wireless ارائه كرده*ايم با امید به اینکه روزی تهران هم در زمره این شهرها قرار بگیرد.
سئول:
لی با اينترنت بي سيم در طول 45 دقيقه مسير مدرسه با دوستان خود chat ميكند و يا online با PDA phone خود با آنها بازي مي كند.
او در تمامي كلاسهاي خود با lap top شركت كرده و تمامي كارهاي خود اعم از يادداشت برداري جستجوي مطلب در اينترنت و ارائه كارهاي خود از آن استفاده مي كند. او ميگويد: من در تمامي اوقات به اينترنت دسترسي دارم و هيچ محدوديتي از نظر زمان ومكان ندارم.او افزود : در زمانهايي كه به اينترنت دسترسي ندارم احساس سستي و نا امني به من دست مي دهد. LEE تنها فرد اهل سئول نيست كه هميشه به اينترنت دسترسي دارد.
پايتخت كره جنوبي با بيش از 400000 Wi Fi داراي پهناورترين باند پهن در جهان است.
Wi Fi در فرودگاهها، هتلها، دفاتر رسمي، كتابخانه ها، بانكها و رستورانها قابل دسترسي است.
Telecom كره ارائه سرويس موبايل با باند پهن را از دو سال پيش آغاز كرده است. Net Spot Swing آخرين محصول عرضه شده اين شركت است كه امكان مانور موبايلها را در اينترنت بيشتر مي كند.
برنامه هاي دولت باعث شده تعداد مصرف كنندگان Wi Fi از 13000 به 23000 در كره جنوبي افزايش یابد كه تقريبا نيمي از انها در پايتخت مي با شند.
توکیو:
چيكا ماتسور به ندرت تلفن همراهش را قطع مي*كند، حتي زمانيكه با دوستانش به رستوران مي*رود تلفن*اش روشن است. این دانش*آموز دبيرستاني 17ساله دائما به دوستانش e-mail مي*زند. او مي*گويد كه من دوست دارم از همه اتفاقاتي كه براي دوستانم اتفاق مي*افتد مطلع شوم و نمي*خواهم چيزي جا بماند. مادر او با تعجب مي*گويد:آيا اين يك اعتياد است!؟
اگر اين مطلب درست باشد خيلي از افراد توكيو اين چنين هستند. اگر چه اين شهر ممكن است ايستگاه*هاي پخش امواج Wi-Fi كافي نداشته باشد، اما مردمش زندگي به سبك wireless را بيشتر از شهرهاي ديگر در اختيار دارند.
اين روزها هر فردي كه فقط بيشتر از 12سال دارد يك تلفن همراه دارد . هيروشي مياناگا، محقق ارتباطلات و فناوري اطلاعات و استاد دانشگاه علوم توكيو گفت: تكنولوژي*هاي موبايل به شيوه و شكل زندگي افراد كمك مي*كند و هيچ جاي ديگري مانند توكيو از این تکنولوژی ها استفاده نمی شود .
خيلي از محققين معتقد هستند كه كامپيوترهاي آينده بيشتر شبيه به تلفن همراه هستند تا PCها. هم اكنون در ژاپن استفاده از تلفن همراه بیشتر براي ديتا است تا استفاده از صدا. هنگام سوار شدن به يك قطار بين شهري، آقاي ماساكو هوسي، يك پيام كوتاه براي يكي از دوستانش كه قرار ملاقات داشت فرستاد و گفت كه 5دقيقه دير مي*آيد. او توضيح داد كه "من نمي*توانستم به او زنگ بزنم، چون ممكن بود مسافرين اطراف من ناراحت شوند." اين مزيت که براي رستورانها،*كافي*شاپ*ها، سالن*هاي آرايش، كتابخانه*ها و ... خيلي استفاده دارد.
هم اکنون بچه*هاي ژاپني مي*توانند با استفاده از تلفن همراهشان با افرادي كه هيچ رابطه دوستي با آنها ندارند تماس برقرار كنند. اما علیرغم اخطار کارشناسان اين مسئله به عنوان يك تغیير پوياي اجتماعي پذیرفته شده است و نشان میدهد كه ساختارهاي سنتي شكسته شده و تكنولوژي اين فاصله را پر مي*كند.
بچه كلاس چهارم هيرويد يشيباشي،از سيستمGPS-based , wireless كه Coco Secom ناميده مي*شود استفاده مي*كند. زماني كه او براي آمدن به خانه از مدرسه تاخير دارد مادرش مي*تواند محل ايستادن او را با خطای فاصله 10متر پيدا كند. مادرش مي*گويد: من معمولا مي*توانم محل او را هنگامي كه خانه همسايه*ها مي*رود پيدا كنم و اين یک تسكين روحي است. همسايه*ها از اين دستگاه براي جستجو و توجه به فرزندانشان استفاده مي*كنند اما ما هنوز يك چنين تكنولوژي نداريم.
شركت*هاي ازتباطات و فناوري اطلاعات قصد دارند تلفن*هاي موبايل را با كارت*هاي هوشمند مجهز كنند، چيزي كه ابزارهای دیجیتالی را به كارت*هاي اعتباري wirelessتبديل میكند. پس همگي وقتي از خانه بيرون مي*رويم به اين ابزار نياز پیدا خواهیم کرد.
نيويورك:
برخي از كاربردهاي دولتي در شبكه wireless در نيويورك:پليس ترافيك در يكي از شهرهاي نيويورك، قبض جريمه ماشين*ها را از طريق يك اسكنر، باركد مي*دهد كه اين يكي از نمونه*هاي استفاده از تكنولوژي است. اين اسكنرها از طريق سيستم wi-fi به پرينترهاي قابل حمل متصل هستند و همچنين قبض*هاي جريمه را به كامپيوترهاي مركزي متصل مي*كنند. شهردار مي*گويد : ميليونها دلار در سال از طريق كاهش خطاها فقط با 1000تا از اين ابزارهاي ديجيتالي2/100$ حفظ مي*شود، همچنين 112تا كافي*شاپ، 60تا رستوران مك*دونالد و هزاران هتل همه تمايل دارند كه به شبكه wi_fi بپيوندند.
اما نيويورك يكي از بهترين مكانها در جهان براي نصب ايستگاه*هاي پخش امواج wi-fi مجاني است. شبكه*هاي مجاني، خوابگاه*هاي دانشگاه كلمبيا،*پارك بريانت، مجتمع*هاي ورزشي در قسمت شرقي Manhattan را تحت پوشش مي*دهد. گروه*هایی هم در تلاش هستند تا همسايه*ها*يشان را تحت پوشش شبكه*هاي مجاني قرار دهند. يكي از اين گروه*ها به نام،Evill Net ، با هم ديگر به يك شبكه مجاني متصل شده*اند. از ماه مي سال 2003، افرادي هستند كه تاكنون 8پارك و يك منطقه وسيع درManhattan را به هم وصل كرده*اند هم اكنون اين يكي از مهمترين شبكه*ها wi-fi در جهان است. چه كسي مي*گويد كه هیچ چیز در نيويورك مجاني نيست!!


0 دیدگاه:

توجه:

برای دیدن صفحه ی بعد بر روی "پیام های قدیمی تر" کلیک کنید

--------------------------------